2015. szeptember 21., hétfő

Kritika-Az Üldöző és az Üldözött

Hello,mindenki! Ma Melody Sage Az Üldöző és az Üldözött c. blogjáról fogok kritikát írni,olvassátok figyelemmel,hátha ti is tanultok valamit belőle!


Cím: Ez a cím érdekes,figyelemfelkeltő és bizarr is egyben,de ez mind jó értelemben. Nem igazán lehet eldönteni,hogy kire vagy éppenséggel mire utalnak e szavak,éppen ezért kelt kalandvágyat az emberben. Arra készteti az olvasót,hogy mindenképpen nézzen körül,ez a cím egy értékes és kalandos történetet rejt maga mögött.
Cím: 5/5

Design: Nekem nagyon bejön ez a szürke árnyalat. Kezdjük azzal,hogy nekem ez a kedvenc színem, ezért is nincs benne kivetni valóm. De kezdjük előszőr a kurzorral (egérrel) :tetszenek a csillámok, magam is kedvelem az ilyesfajta kis kurzorokat,de van egy-két bajom vele. Ez a világoskék,virító szín egyáltalán nem passzol a bloghoz. Értem én,hogy ugyebár szürke a blog fő színe,ami majdnem mindenhez illik,de ezt le kéne cserélni. A csillámok természetesen maradhatnak,de azt a csillagocskát onnan el kell tüntetni,és más színű-esetleg fehér-kurzort kéne választani. 
A fejlécre mondhatom,hogy zseniális,kidolgozott és szép munka. Mindenhez passzol,vannak benne sötétebb és világosabb elemek is,ami illik a design-hoz. Csak a fejlécen szereplő lány kicsit többet mutat magából a kelleténél. Nekem túl sok az a dekoltázs,inkább olyan képet válassz róla,ami nem ennyire kihívó. A betűtipus számomra túl egyszerű. Egy kissé régiesebb,elegánsabb hatású típust kellett volna választani,az jobban illett volna. Esetleg dőltbetűs kézírást (folyóírást) szeretnék látni a fejlécen,vagy más elegáns és szép típust. Így jobb lenne az összhatás,nekem sokkal jobban tetszene,mint ez az egyszerű,semmit ki nem fejező betűtípus. A háttérben látható képekkel is bajom van. A fejlécen mindössze egy karakter,egy-két épület,néhány óra sziluettje meg a cím látható, mindezeket pedig elborítja az a graffiti-hez hasonlító textúra. Én úgy gondolom,hogy a te történeted és blogod sokkal több ennél,ki kéne hozni a fejlécből a legjobbat,hogy ha valaki alaposabban megfigyeli,látni vélhesse a történet fontosabb elemeit,mintha a fejléc magát a blogot képviselné.
A chat-tel az a bajom,hogy szinte teljesen láthatatlan. Túlságosan is beleolvad a modulokba,szinte nem is vettem észre,amint lefelé görgettem a blogon. Nem túl feltűnő,ami jó,de nem is túl észrevehető,ami egy kis gonddal bír. Lehet,hogy valaki végiggörget a főoldalon és egyszerűen nem találja csevegőt. Ez nem valami előnyős,viszont mindez ízlés kérdése.
A Menü pont nagyon jól sikerült,kihoztad belőle az extrákat. Tetszik,hogy ha ráviszem a kurzort, életre kel,nagyon jó lett,ebben nincs kivetni valóm. 
A modulok elrendezéséről szeretnék szólni még pár szót. Ne feledd,hogy mindent úgy kell elrendezni,hogy a fontosabb dolgok legyenek a legláthatóbbak,viszont legyenek egyensúlyban. Erre minden bloggernek figyelnie kell,csak óvatosan. Hiszen egy aprósággal el lehet rontani az egész blog kinézetét. 
Továbbá nem értem a favicon kinézetét. Ugyebár,a blog teljesen szürke és fekete,a favicon pedig egy rózsaszín falevél. Nem tudom,hogy azzal mi történt,de ez egyáltalán nem passzol,ki kellene cserélni. Hát,hát,ez a részecske a design-ről eléggé rövid lett,sőt,az én mércémmel mérve nagyon rövid,de ez csak azt mutatja,hogy nincs sok nemtetszésem benne. És persze azért is ilyen kúrta,mert egy kicsit szétszóródtam így a végére,de azért megpróbálom a többi szempontot jobban kifejteni. :) 
Design: 4/5

Történet: Engem elsőre megfogott a történeted. Egy kalandos,krimis kis történet,melynek főszereplője kevésbé lopta magát a szívembe,de most térjünk a lényegre. Nagyon tetszik az írásmódod,lenyűgözően találod ki a fejezeteket,nagyon szuper. Annyit mondok,hogy fejlődj, semmiképpen ne hagyd abba az írást. Ha valaki azt mondja,hogy nem tetszik neki az irományod, mosolyogj és emelt fővel köszöndd meg,hiszen a negatív értékelésekre rá sem kell hederíteni. Szépen megköszönöd neki a véleményt,aztán mehet Isten áldásával! Mi,bloggerek csakis önmagunkért írjunk,ne azért,hogy másoknak kelljen megfelelni,de gondolom ezt már tudod. Egyszer rád is biztosan rádtör majd a dillema,hogy nem szeretik a történeted,de ennyi pozitív visszajélzés és feliratkozás után remélem nem fog. Megmondom őszintén,én nem vagyok ez a nagy krimirajongó,de a te blogod teljesen megfelel. Jó sokan szeretik,és ha a többi rész is sorjában felkerül,még többen fogják,ezt garantálom. Hát,én nem tudom mért vagyok ma ennyire szűk szavú,de tényleg. Viszont csak annyit írok még ide,hogy őszintén gratulálok a történetedhez,ami első olvasásra megfogott! 
Történet: 5/5

Fogalmazási stílus: Azt azért már elterveztem,hogy itt bővítem a kritizálást,több észrevételt fogok leírni,kezdve a pozitívumoktól a negatívumokig. Szóval,mint már említettem,megragadott a történeted,teljesen bele tudtam élni magam a fejezetekbe. Viszont egy icipicit azért baj van a fogalmazásoddal. Néhol vesszőket hagysz ki vagy éppenséggel érthetetlen mondatokat hagysz magad után. Az is nagy gond,hogy nem használod elégszer a mondatvégi írásjeleket. Egyes mondatokban rengeteg vesszőt használsz,de sajnos nem a jó helyre. Összeerölteted a különálló mondatokat,ami egy idő után zavaróan hathat. Gondolok itt például erre a részecskére: 
 ,,Odasétálok a fél kör alakú bárpulthoz és leülök egy előttem lévő kis sámlira, nem kell emeletet másznom, mert a nappali másikvégébe nyílik a konyha, közvetlen, tehát olyan, mint a legtöbb amerikai lakás elosztása, mellettem jobbra van egy kicsi lépcső ami az emeletre vezet, ahol van két szoba és a fürdő díszeleg."
A fenti mondat túlságosan is terjedelmes és hosszú,ráadásul ilyen mondatok egy fejezetben többször is megjelennek,ami nem valami helyes. Ha valaki elolvassa ezt a kis részecskét,akkor nem hangzanak jól a szavak egymás mellett. Ezt a szöveget 3 mondatban le lehetett volna írni könnyedén,jobban is hangzott és mutatott volna. Ezekre a hibákra kérlek,nagyon figyelj. Őszinte leszek,én nem vagyok oda a jelen időben írásért,sőt,nekem ez nagyon rosszul hangzik. Persze ez egy más írásmód a megszokottnál,és én most nem azt mondtam,hogy a kedvemért változtasd meg,ez csak egy észrevétel,ami engem zavar,de ettől függetlenül szeretem a stílusodat. 
Fogalmazási stílus: 4/5

Igaz,ez a kritika elég rövid lett,de ettől függetlenül remélem,hogy segíteni tudtam! :) Szívből gratulálok a blogodhoz!



2 megjegyzés:

  1. Kedves Elizabeth!
    Köszönöm, hogy szántál időt a blogomra és meg kell, hogy mondjam nagy örömmel olvastam végig a kritikádat, ami teljesen feldobta az estémet! :)
    Köszönöm a dicsérő, bíztató szavaidat és a tanácsidat, észrevételeidet!

    xxx, Melody

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Melody!
      Örülök, hogy segíthettem és felvidíthattalak. :) Szívesen adok tanácsokat bárkinek,így neked is. Máskor is szívesen állok szolgálatodra és segítek egy-két dologban! :D :3

      Törlés