2015. szeptember 24., csütörtök

Kritika-Örökre szép

Halihó,rózsaszálaink! Ma Lana Tookes blogjával érkeztem hozzátok,melynek becses neve Örökre szép. Hát,akkor ne szaporítsuk tovább a szót,kezdjünk is neki a kritizálásnak!



Cím: Ha jól értelmeztem, akkor ez egy modell(ek)ről szóló történet, tehát ez egy egész jó választás volt. A cím gondolom legfőképpen a főszereplőre vonatkozik, Cora Montgomery-re. Bár engem nem ragadott meg annyira, és valószínűleg rengeteg más cím is illett volna a blogra, de ezektől függetlenül tetszik és egyáltalán nem rossz. Jelképesen is lehet érteni, illik a bloghoz, tehát ez egy jó választás volt.
Cím: 4/5

Design: A blog színei jól passzolnak egymáshoz, minden halványra van tervezve, ami kifejezetten tetszik. Nyárias hangulatot idéz bennem az egész design.
A fejléccel kezdeném a mondandóm. Tehát, ha a történetben modellek, fotózások meg ehhez hasonló dolgok vannak, akkor szerintem legfőképp ilyeneknek kellene szerepelnie a fejlécen. Az a keretes kép a főszereplőről nem rossz ötlet, de szerintem más képet kellett volna választani róla, úgy jobban mutatna, de persze ízlések és pofonok. Ha már a modellkedést említettem... A blognak tükröznie kell magát a történetet, hiszen az olvasóknak sokkal több kedve támad egy blog olvasásához, ha az jól néz ki. A kinézetből első pillantásokra meg kéne ismerni a sztori témáját, sokan ez alapján döntenek arról, hogy elolvassák-e a weboldalt vagy sem. Természetesen nem kellene külső alapján ítélni, de ennek ellenére ezt rengetegen megteszik. Én nem vagyok az ilyesfajta tipus, de néha azért velem is megesik, ahogy a legtöbb emberrel. A te történeted alapján több modelles és kifutós dolgot vártam volna a kinézettől. Tükrözze a hangulatot, a témát. Ezeket várom el a történetes blogoktól, de ezt sajnos a te design-odban nem találtam meg valami nagy számban. Ez az,amin javítani kéne,de akkor térjünk is vissza a fejlécen helyet kapó képekre. Se a kávéscsésze, se a zsebóra nem kell oda. Igen, én is szeretem az ilyen textúrákat, rengeteg, sőt, majdnem minden egyes fejlécen megjelennek, de azért nincs szükség mindenhol rájuk. Az tetszik nagyon a fejlécben, hogy beleolvad a világos, halványlila háttérbe. Én kifejezetten szeretem azokat a blogokat,ahol a fejléc a háttérhez kapcsolódik,ez nagyon tetszik. Látom,csillámok lepik el néhol a fejlécet, ami nem rossz dolog, de - ahogyan egyik régebbi kritikámban már említettem - mértékkel kell bánni vele,ami szerencsére a te fejléceden rendben van. 
Akkor ennyit is a fejlécről, kezdjük is el a többi részlet kritizálását. A modulok elhelyezése nem rossz, de természetesen itt is lenne néhány kikötésem. Az jó,hogy a menüt legfelül helyezted, viszont ez így nincs valami egyensúlyban,mivel a történet leírása és a chat nagyjából (persze egy kis eltéréssel) ugyanakkora,ezeket viszont az oldalak alá helyezted. Nagyobb lenne az egyensúly, ha a leírást helyeznéd legfelül, alá pedig a menüt és a chat-et. Így nagyobb lenne a hangsúly és jobban mutatna az oldalsáv. Jó, ha tudod, hogy az a legjobb, ha kreatív vagy. Ez alatt azt akarom érteni, hogy az egyes modulok címének adhatnál egy, a történetből vagy a blogból valamilyen kreatív dologra  utaló nevet. Mint például itt nálunk,a Demigod Criticsen, a feliratkozók modulnak azt a címet találtuk ki, hogy Rózsaszálaink, az oldalmegjelenítéseknek pedig azt, hogy Elhullatott rózsaszirmok. Te is kitalálhatnál valami ilyesmit, persze olyat, ami illik a blogra vagy a történetre. Ha gondolkozol egy csöppet rajta, akkor biztosan kiötlesz valami remek és kreatív címet, ami feldobja egy kicsit a modulokat. 
A bejegyzések címének betűtípusával van még egy aprócska észrevételem. Valahogy nem passzol a többi dologhoz. A blogon minden olyan visszafogott, halvány és egyszerű, és ez a betűtípus nekem valahogy kilóg a sorból. Persze feltűnő típust kell választani egy címnek,de ez úgy is megoldható, ha egy kevésbé szokatlan típust választasz, majd nagyítasz egy kissé a méreten. Hiszen így ugyanazt a megoldást éred el, mintha egy kesze-kusza, kivehetetlen betűtípust választasz. A mostanit nyilván ki lehet olvasni, ilyen szempontból nincs is vele gond, de szerintem nem illik a blogod letisztultságához, de ez is -mint rengeteg más dolog- csak az ízlés kérdése. 
Design: 4/5

Történet: A te történeted teljesen magával ragadott engem. Nem csak az írásmód, de maga a prológus és az 1. fejezet magával röpített egy másik világba. Megmondom őszintén, van olyan, amikor annyira egy történet hatása alá kerülök,hogy utána alig tudom visszarántani magam a valóságba és megírni róla a kritikát. Olyankor egyáltalán nem írok kifejezően, sőt, néha egészen érthetetlenek a begépelt szavak. A te történeted is ezt váltotta ki belőlem, de természetesen -mint minden kritikaírás előtt- kijózanodtam, és rendesen készítettem el a kritikádat. Nekem nagyon tetszik a történeted, kiváló a fantáziád. Javaslom, hogy bárki bármit mondd, te csakis magadért írd meg ezt a történetet. Régebben -amikor én nekikezdtem a blogolásnak- nagy dillemákat kerítettem felszínre a bensőmből, amiknek az volt a fő témája, hogy senki sem szereti az írásaimat,de szerencsére felnyitották a szemem. Egy lány, aki szintén bloggerina, azt mondta nekem, hogy csak a sját érdekemben folytassam és írjam meg a történetet. Attól még, hogy nincs kilóméteres rajongótábora nem kell abbahagyni, hiszen egy történet nem az oldalmegjelenítésektől lesz jó, hanem a szerző hozzáálásától. Ha esetleg te is ilyen dillemába esnél egyszer, jussanak eszedbe ezek a szavak, amik majd remélhetőleg újúlt erővel fognak felvillanyozni, hogy igenis folytatni kell az írást. Te egy egész jópofa összegű feliratkozót vonzottál magadhoz a történeted által, ezt nem kell veszni hagyni, semmilyen körülmények között. Az a legjobb az írásban, hogy megteremtheted a saját világodat, és akár mások élete is megváltozhat általad és az írásaid által. Bevallom, az én kedvenceim a fantasy és kaland témájú könyvek, blogok és történetek, de olykor egy-egy tőlem távol álló műfajt is kipróbálok a könyvek világában, kivéve az olyan sztorikat, amig csakis a romantikáról meg a szerelemről szólnak. Igazából nem is tudom, mért beszélek itt magamról meg a hülyeségeimről, amikor igazából a te remek történetedről van szó. Hát, lényeg a lényeg: ez egy nagyon szuper és érdekes sztorinak ígérkezik, remélem mihamarabb megosztod lelkes olvasóiddal az újabb fejezeteket!
Történet: 5/5

Fogalmazási stílus: A stílusod egyszerűen elragadó! Ahogyan fogalmazol az lebilincselő, hiszen nagyon, nagyon kevesen olyan tehetségesek,mint te. Egy helyesírási hiba, egy helytelen mondat vagy szó sem kap helyet soraid közt, aminek kifejezetten örülök. Én azon a véleményen vagyok, hogy aki nem tud helyesen írni, rögtön fogadjon egy bétát, aki átolvassa a fejezeteket, kijavítja az esetleges hibákat és értelemetlenségeket, de nálad ezekre semmi szükség. Egyszerűen elképesztő az írástudományod, engem már az első bekezdés olvasásánál megfogtak a letisztult kifejezéseid, ahogyan leírásokat alkotsz azokkal a tiszta szavakkal. Meg is dícsérlek, hiszen ritka az olyan ember, aki ennyire helyesen tud írni, gratulálok! Nem akrok dicsekedni -ennek ellenére valamilyen szinten mégis megteszem- , de én is eléggé helyesen és érthetően írok. Minden szavunknak van egy alapja, ami vagy rossz vagy jó szándékú, de mindenképpen szükség van rá. Akárcsak az iskola: nem szeretjük, néha egyenesen gyűlöljük, de a mindennapi életben óriási szükség van a tanulmányainkra. Hát, ez a szempont kifejezetten rövid lett, de csak azért, mert egyszerűen nem tudom, még milyen szavakkal dícsérjem zseniális fogalmazási stílusodat. 
Fogalmazási stílus: 5/5

Összesen: 18/20

Remélem valamennyit tudtam segíteni ezzel a kis véleménnyel és hasznodra válnak a tanácsaim. Mást már nem is nagyon mondhatok, gratulálok a bogodhoz és a történetedhez! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése